Skødshovedgård Grundejerforening


Generalforsamling

23. maj 2024

Der indkaldes til ordinær generalforsamling i Skødshovedgård Grundejerforening:

Lørdag 22. juni 2024 kl. 10:00 i teltet på stranden

Alle medlemmer er velkommen uanset tilmelding eller ej.

P.B.V. Preben A. Thomsen (formand)

Bestyrelsens beretning 2024

Skødshovedgård Grundejerforening

Bestyrelsens beretning 2024

I dag er en speciel dag, vi skal nu til at afvikle en generalforsamling i en forening, der er 50 år. Det er specielt og flot – og rammerne er sat i fællesskab mellem festudvalget og bestyrelsen. Afviklingen af jubilæet sker senere i dag, så det skal ikke fylde her.

I det forløbne år har vi oplevet en vinter med både store mængder sne og store mænger regn, og da vi samtidig er placeret på en hævet havbund, så gav det store problemer gennem vinterperioden. Heldigvis blev der ydet en stor indsats på tværs af skel, så alle kunne minimere skaderne, selv om det var tæt på mange steder. Her viste fælleskabet sin funktion.

Hvor ville vi gerne fra bestyrelsen have gjort noget ved vejene, både vores egne og kommunens Skødshovedvej, men at rette op på en oversvømmet vej, det ville være ødelæggende. Hvilket vi i øvrigt kan se i dag, da selv en lille regnbyge skaber vandhuller. Vi håber på tørvejr over en længere periode, så det bliver muligt at skabe fornuftige vejforhold.

Vi har i september 2023 sammen med ejerne af Skødshovedgård revideret og tilpasset den lejekontrakt, der blev lavet i 1986 vedr. Brændevinsstien, Dels er stien blevet en del af Spor.dk og samtidig er der andre ejere på gården. Måden at opfatte naturen på er også ændret og vilkårene for planter og dyr´s levevilkår kan vi hjælpe ved at være meget mere restriktive med klipning. Det er bestyrelsen ønske, at foreningens medlemmer sammen med Skødshovedgård´s ejere vil overholde den fælles aftale.

Sandtangen lever sit eget liv, det betyder, at broen mod øst efterhånden var blevet umulig at forlænge, så vi valgte at flytte den til et sted, hvor der var kortere. En opgave, der blev løst i februar af Jan Torstved og Laurids Korsgaard. Tak for jeres indsats.

Så har vi fået affaldssortering i gang – men hvordan klarer vi sorteringen på stranden, tja, en kontakt til Renodjurs bevirkede, at affald på stranden skal i de opstillede stativer og efterfølgende lægges i restaffald. Så hvis man er dedikeret affaldssorterer, tager man det naturligvis med hjem og sorterer. Og det får mig naturligvis til at takke alle for den indsats, der ligger i at samle affald på vandreturene rundt i området. Men det bevirker jo også, at når vi har strandrensning, er der begrænset med affald, ofte store ilandskyllede ting og lign., men det er som om sæsonen rigtig skydes i gang, når vi har strandrensning.  På den måde får vi i fællesskab skabt et dejligt miljø at færdes i, en natur, hvor lærken atter bygger rede på markerne mod nord, hvor køerne holder til året rundt.

Igen i denne sæson fik vi en ny hjemmeside, nu håber jeg, ikke firmaet bliver solgt til vores oprindelige udbyder. Det er en hjemmeside, der skal opdateres, for ellers mistes interessen for at kigge – de faste aftaler/hensigtserklæringer omkring græsklipning, klipning af træer og buske, der hænger ud over vejene, hjertestarteren, Brændevinsstien osv. Alle hensigtserklæringer er lavet for at skabe sammenhold i fællesskabet.

På generalforsamlingen sidste år blev der lavet en aftale uden om bestyrelsen vedr. en adresseliste for ejere i grundejerforeningen. Det er der kun 17, der har meldt tilbage på, men listen er stadig en mulighed, så hvis I vil være med, send en mail til Inge. (ingethomsen@msn.com)

Selv om vi holder af området sker der udskiftning – og denne gang skal vi byde velkommen til: 2D – Sine og Erik / 18 – Rebecca og Jens og i nr. 20 – Joanna.

Denne beretning er min sidste som formand for Grundejerforeningen. Det har været spændende og ind i mellem udfordrende. Et fællesområde, som bestyrelsen i samarbejde med beslutninger på generalforsamlingen skal have til at fungere inden for de både økonomiske og aftalte rammer.

Jeg vil gerne takke jer alle for jeres måde at være på, en særlig tak naturligvis til mine 2 bestyrelsesmedlemmer, Peter og Peter, i år en særlig tak til festudvalget for indsatsen i forbindelse med planlægningen af jubilæet.

På bestyrelsens vegne,

Preben A. Thomsen (formand)

Skødshovedgård Grundejerforening,  22.juni 2024

 

 

 

 



Referat generalforsamlingen 2024

Generalforsamling i Skødshovedgård Grundejerforening 2024

Lørdag den 22.06.2024 kl. 10:00 i det opstillede telt på stranden.

Referat

Deltagere:

21 stemmeberettigede

Til mødet blev udleveret på print:

  • Dagsorden
  • Status og driftsregnskab for 2023
  • Budget 2024

1. Valg af dirigent

Erik Bundesen – valgt

Dirigenten konkluderede, at generalforsamlingen er lovligt indvarslet i forhold til foreningens vedtægter.

2.Bestyrelsens beretning

Formand Preben a. Thomsen: ” I dag er en speciel dag, vi skal nu til at afvikle en generalforsamling i en forening, der er 50 år. Det er specielt og flot – og rammerne er sat i fællesskab mellem festudvalget og bestyrelsen. Afviklingen af jubilæet sker senere i dag, så det skal ikke fylde her.

I det forløbne år har vi oplevet en vinter med både store mængder sne og store mænger regn, og da vi samtidig er placeret på en hævet havbund, så gav det store problemer gennem vinterperioden. Heldigvis blev der ydet en stor indsats på tværs af skel, så alle kunne minimere skaderne, selv om det var tæt på mange steder. Her viste fælleskabet sin funktion.

Hvor ville vi gerne fra bestyrelsen have gjort noget ved vejene, både vores egne og kommunens Skødshovedvej, men at rette op på en oversvømmet vej, det ville være ødelæggende. Hvilket vi i øvrigt kan se i dag, da selv en lille regnbyge skaber vandhuller. Vi håber på tørvejr over en længere periode, så det bliver muligt at skabe fornuftige vejforhold.

Vi har i september 2023 sammen med ejerne af Skødshovedgård revideret og tilpasset den lejekontrakt, der blev lavet i 1986 vedr. Brændevinsstien, Dels er stien blevet en del af Spor.dk og samtidig er der andre ejere på gården. Måden at opfatte naturen på er også ændret og vilkårene for planter og dyr´s levevilkår kan vi hjælpe ved at være meget mere restriktive med klipning. Det er bestyrelsens ønske, at foreningens medlemmer sammen med Skødshovedgård´s ejere vil overholde den fælles aftale.

Sandtangen lever sit eget liv, det betyder, at broen mod øst efterhånden var blevet umulig at forlænge, så vi valgte at flytte den til et sted, hvor der var kortere. En opgave, der blev løst i februar af Jan Torstved og Laurids Korsgaard. Tak for jeres indsats.

Så har vi fået affaldssortering i gang – men hvordan klarer vi sorteringen på stranden, tja, en kontakt til Renodjurs bevirkede, at affald på stranden skal i de opstillede stativer og efterfølgende lægges i restaffald. Så hvis man er dedikeret affaldssorterer, tager man det naturligvis med hjem og sorterer. Og det får mig naturligvis til at takke alle for den indsats, der ligger i at samle affald på vandreturene rundt i området. Men det bevirker jo også, at når vi har strandrensning, er der begrænset med affald, ofte store ilandskyllede ting og lign., men det er som om sæsonen rigtig skydes i gang, når vi har strandrensning.  På den måde får vi i fællesskab skabt et dejligt miljø at færdes i, en natur, hvor lærken atter bygger rede på markerne mod nord, hvor køerne holder til året rundt.

Igen i denne sæson fik vi en ny hjemmeside, nu håber jeg, ikke firmaet bliver solgt til vores oprindelige udbyder. Det er en hjemmeside, der skal opdateres, for ellers mistes interessen for at kigge – de faste aftaler/hensigtserklæringer omkring græsklipning, klipning af træer og buske, der hænger ud over vejene, hjertestarteren, Brændevinsstien osv. Alle hensigtserklæringer er lavet for at skabe sammenhold i fællesskabet.

På generalforsamlingen sidste år blev der lavet en aftale uden om bestyrelsen vedr. en adresseliste for ejere i grundejerforeningen. Det er der kun 17, der har meldt tilbage på, men listen er stadig en mulighed, så hvis I vil være med, send en mail til Inge. (ingethomsen@msn.com)

Selv om vi holder af området sker der udskiftning – og denne gang skal vi byde velkommen til: 2D – Sine og Erik / 18 – Rebecca og Jens og i nr. 20 – Joanna.

Denne beretning er min sidste som formand for Grundejerforeningen. Det har været spændende og ind i mellem udfordrende. Et fællesområde, som bestyrelsen i samarbejde med beslutninger på generalforsamlingen skal have til at fungere inden for de både økonomiske og aftalte rammer.

Jeg vil gerne takke jer alle for jeres måde at være på, en særlig tak naturligvis til mine 2 bestyrelsesmedlemmer, Peter og Peter, i år en særlig tak til festudvalget for indsatsen i forbindelse med planlægningen af jubilæet.”

 

Bemærkninger fra de fremmødte:

Sporet er svært at benytte mod kajakpladsen mod nord. Vi kan ikke klippe sporet, da det er en trampesti.

Henning – Opfølgning på at stien mod pynten ikke er vores. Kan det ikke klippes en smule. Bestyrelsen kan ikke stå for klipningen.

Lauritz – affald og strandaffald – Tag gerne eget affald med hjem. Brug de fælles poser til hundeposer.

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab

Der er nogle få ekstra poster der vil variere. Fx stole og udlejning af telte.

Ingen kommentarer til regnskabet fra forsamlingen.

4. Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

5. Budget 2025

Peter Kragballe fremlagde budget. Der er forslag fra bestyrelsen om kontingent på 800 kr.

Bernard: Information i anledningen af jubilæet: Kontingentet var 50 kr. for 50 år siden.

Budget og kontingent er vedtaget

6.Valg til bestyrelsen

Peter Kragballe genopstiller.

Preben Thomsen genopstiller ikke.

Bestyrelsen indstiller.

                             Søren Bank

                             Peter Kragballe

Beslutning: Søren Bank og Peter Kragballe blev valgt til bestyrelsen

7. Valg af suppleanter

Henning Rasmussen genopstiller som suppleant

Bestyrelsen indstiller Erik Bondesen.

Beslutning: Begge de opstillede suppleanter blev valgt.

8. Valg af revisor

Lars Steen Mikkelsen – genopstiller

Beslutning: Lars Mikkelsen blev valgt.

9. Valg af revisorsuppleant

Bestyrelsen indstiller – Erik Bundesen

Beslutning: Erik Bundesen blev valgt.

10. Valg af festudvalg

Vibeke Bundesen genopstiller

Nete Hornung genopstiller

Inge Thomsen – genopstiller ikke

Inger Nielsen ønsker at indgå i festudvalget.

Der var ikke yderligere kandidater.

11. Eventuelt

Der er indkommet en skrivelse fra et medlem om høje træer. Bestyrelsen kan ikke regulere højde på træer. Der er hegnsloven, men det er privatretsligt. Naboer må tale sammen ved eventuelle gener. Der er desuden regler om at der skal sikres frirumsprofil på vejen. De høje træer kan også være en risiko ved storme.

Peter Kragballe takkede den afgående formand for den store indsats de seneste fire år.

Desuden:

Tak til festudvalget

Tak til Lauritz for indsatsen i området

Tak til Dirigenten

Referat v. Peter Søndergaard